
Bilety od 69zł.
Subtelna i emocjonalna muzyka, pełna światła i kolorów, która przeniesie Was w świat francuskiej finezji.
Cavatina Philharmonic Orchestra zaprasza na niezwykły wieczór, podczas którego zanurzymy się w świat subtelnych dźwięków i malarskich pejzaży, autorstwa mistrzów muzyki francuskiej. W programie koncertu znajdą się dzieła pełne elegancji, liryzmu i wyrafinowanego piękna.
Na początek Maurice Ravel – Tombeau de Couperin – suita na fortepian w sześciu częściach, z której Ravel zorkiestrował cztery. Wyraził tym utworem hołd dla barokowego kompozytora François Couperina i jednocześnie upamiętnił swych przyjaciół poległych podczas I wojny światowej. Utwór łączy barokową formę z delikatną harmonią i impresjonistycznym kolorytem.
Następnie w refleksyjny nastrój wprowadzi nas utwór „Pavane” Gabriela Fauré. To elegancki i liryczny utwór, który w każdym dźwięku emanuje francuskim wdziękiem. To muzyka subtelna i wyrafinowana, pełna nostalgii i melancholii, idealna do zatrzymania się i zatopienia w pięknie chwili. Zaraz po nim rozbrzmiewać będą dźwięki Concertino da Camera autorstwa Jaques’a Iberta. To błyskotliwe i pełne energii dzieło na saksofon altowy i orkiestrę kameralną, skomponowane w 1935 roku. Jest to jeden z najbardziej cenionych utworów w repertuarze saksofonowym, znany ze swoich wirtuozowskich wymagań, lirycznego piękna i żartobliwego charakteru.
W koncercie „Francuskie impresje” nie mogło oczywiście zabraknąć repertuaru Claude’a Debussy’ego. Jako pierwszą usłyszymy „Prélude à l’aprés-midi d’un faune” (Popołudnie fauna) – muzyczną impresję inspirowaną poezją Stéphane’a Mallarmégo. Debussy wprowadza nas w senny, oniryczny świat fauna, którego muzyka oddycha subtelnością i poetycką magią. To jedno z najważniejszych dzieł impresjonizmu, pełne delikatnych brzmień i tajemniczego uroku. Następnie „Rapsodie pour saxophone et orchestre” – jedyny utwór Debussy’ego na saksofon, zamówiony przez Elise Hall w 1901 roku, ale ukończony dopiero po śmierci kompozytora przez Jean’a Roger-Ducasse’a. Łączy francuską elegancję z orientalnymi wpływami.
Zbliżając się do końca koncertu, orkiestra wykona Ma mere I’Oye Suite (Maurice Ravel) – utwór wyraźnie inspirowany baśniami, cechuje się delikatnością i bajkowym charakterem.
Zwieńczeniem wieczoru będzie Gymnopédie No. 1, jedna z najsłynniejszych miniatur Erika Satiego, skomponowana w 1888 roku. Spokojna, melancholijna kompozycja, charakteryzująca się powolnym tempem i delikatną, płynącą melodią. Gymnopédie No. 1 często pojawia się w ścieżkach dźwiękowych w filmach i grach komputerowych.
Solistą wieczoru będzie wybitny saksofonista Paweł Gusnar.
Koszyk jest pusty
Przejdź do poprzedniej zakładki i wybierz najlepsze miesjca dla siebie.
Dostępne
Zajęte
Dodane do koszyka