ANNA GADT QUARTET

Nieczęsto zdarza się usłyszeć tę wokalistkę operującą tekstem. Zazwyczaj Anna Gadt posługuje się wokalizą i improwizacją, ale kiedy już używa słów, obdarza je szacunkiem i niezwykłą estymą. Na program tego niecodziennego koncertu składają się ulubione standardy wokalistki, między innymi te, które zarejestrowała na albumie „Stil I rise”. Clint Eastwood, Joni Mitchell, Shirley Horn, Carmen McRae, a także piosenki Agnieszki Osieckiej.

Takich nawiązań można spodziewać się tego wieczora. Z pewnością będzie to niezwykłe spotkanie żywiołów i osobowości, spotkanie w świecie wyrafinowania i piękna, ponieważ Annie Gadt na scenie towarzyszą –  związani z triem RGG i współpracujący z Gadt od 20 lat – Maciej Garbowski i Krzysztof Gradziuk oraz pianista Mateusz Kołakowski, laureat konkursu Montreux Jazz Festival.

Still I rise” to krążek, który nie sili się, nie krzyczy, nie stara się mizdrzyć. To solidna płyta adresowana do tych, którzy w muzyce cenią klasę i piękno. – Jazz Forum, Piotr Iwicki

Skład zespołu

Anna Gadt – głos
Mateusz Kołakowski – fortepian
Maciej Garbowski – kontrabas
Krzysztof Gradziuk – perkusja

Anna Gadt

Utytułowana wokalistka jazzowa i autorka muzyki, klasycznie wykształcona pianistka. Reprezentantka europejskiej sceny jazzowej łącząca śpiew, improwizację, muzykę klasyczną oraz contemporary jazz. 

W swoim dorobku ma siedem autorskich płyt i kilkadziesiąt albumów z gościnnym udziałem. Trzykrotnie nominowana do nagrody fonograficznej Fryderyk w kategorii Debiut Roku (2008), Artysta Roku (2019) oraz Album Roku (2022). 

Koncertowała m.in. we Francji, Niemczech, Szwajcarii, Łotwie, Litwie i Słowacji. W Polsce m.in.: na festiwalu Jazz Jamboree, Jazz Juniors, Jazz Jantar, Jazz nad Odrą. 

Laureatka Grand Prix międzynarodowego konkursu muzyków śpiewających – Jazz Struggle (przewodniczącym jury był amerykański saksofonista Billy Harper). Uczestniczka Polish Stage w ramach European Jazz Conference. Współpracowała m.in. z Markusem Stockhausenem, Liberty Ellmanem, Pawłem Mykietynem (odtwórczyni partii Elli w operze „Czarodziejska Góra”). 

Doktor wokalistyki jazzowej na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w Katowicach, gdzie prowadzi klasę śpiewu. 

Fascynuje ją człowiek i jego twórcze możliwości. Oprócz tradycyjnie rozumianego śpiewu, poszukuje nieoczywistych brzmień i technik wykonawczych. Inspiracje czerpie z wszelakich sztuk, natury, literatury i obserwacji świata.

Jazz Top 2022 – Laureaci wg najnowszej Ankiety Krytyków Jazzowych. W kategorii WOKALISTKA Anna Gadt ex aequo z Ewą Bem na drugim miejscu jako najlepsza wokalistka jazzowa 2022 roku.

1. Aga Zaryan

2. Ewa Bem

3. Anna Gadt

4. Dorota Miśkiewicz

5. Natalia Kordiak

Jazzarium.pl napisało o niej: „Wokalistek o podobnie interesującej wizji twórczej drogi czy też podejmujących równie oryginalne wyzwania artystyczne jak Anna Gadt jest na scenie jazzowej niewiele. Choć w swojej twórczości posługuje się także tradycyjnie rozumianym śpiewem, artystka najbardziej zainteresowana jest wokalną improwizacją – w poszukiwaniu nieoczywistych brzmień stale rozwija techniki wykonawcze pozwalające jej rozwinąć pole ekspresji. Na scenie Anna Gadt nie ogranicza się wyłącznie do roli solistki: improwizując, często traktuje swój głos w sposób równorzędny z tonami instrumentów grających z nią muzyków i wchodzi z nimi w głębokie dźwiękowe współbrzmienia…”

PIAF THE SHOW

Po wielkim sukcesie na Broadwayu,w nowojorskiej Carnegie Hall i paryskiej Olympii, ponad 600 koncertach na całym świecie, wspaniały musical ponowie w Polsce!

Wyjątkowe widowisko, przygotowane z okazji 100 rocznicy urodzin jednej z najwybitniejszych francuskich artystek – Edith Piaf.

Dwuczęściowy musical, w całość wykonany w języku francuskim przenosi widzów w niepowtarzalny klimat Paryża i Montmartre z czasów „La Vie En Rose”. Przedstawia życie i twórczość legendarnej paryskiej piosenkarki, od początków jej kariery, aż po największe sukcesy. W programie znalazło się 20 piosenek, w tym najsłynniejsze jak: „La Vie en Rose”, „Hymne a L’Amour”,„La Foule”, „Paris”, „L’Accordéoniste”, „Milord” i legendarnym „Non, Je ne Regrette Rien”.

W rolę Edith Piaf, wciela się francuska wokalista i aktorka Nathalie Lermitte, która wspaniale wykonuje utwory Piaf, podbijając serca jej fanów na całym świecie. Na scenie występuję z 4-osobowy zespołem, w bogatej oprawie wizualne, z niepublikowanymi zdjęciami Edit Piaf w tle.

Od chwili premiery Piaf! The Show obejrzało ponad milion widzów w 50 krajach! Musical wystawiono w najsłynniejszych salach koncertowych na świecie, na czele z nowojorską Carnegie Hall, czy paryską Olympią, wyprzedając je do ostatniego miejsca. Uhonorowany licznymi nagrodami ministra Kultury Francji, doczekał się nie tylko wydawnictwa płytowego i DVD ale również wersji symfonicznej. Musical jest jednym z najbardziej spektakularnych sukcesów francuskiej piosenki na świecie w ostatnich latach. W Polsce gościł już 4 razy, wyprzedając kilkakrotnie sale w Warszawie, Gdańsku, Szczecinie czy Poznaniu. Tym razem po raz pierwszy zawita do Rzeszowa, Bielska-Białej i Koszalina.

O spektaklu napisali:

Najlepszy spektakl o życiu Edith Piaf, jaki do tej pory stworzono! – Charles Dumont, legendary kompozytor Edith Piaf

Lermitte potrafi cudownie przywołać ducha Edith PiafNew York Times

Lermitte śpiewa, że przechodzą nas ciarki – The Guardian

Prawdziwa ucztaHerald

Wspaniałe!Broadway Blog

Zdumiewająca muzykalnośćNew York Theatre Guide

Trzykrotne owacje na stojąco na Broadwayu  – Timesquare Chronicles

Ona nie tylko jest wielką wokalistką i aktorką, która odgrywa role Piaf…
Ona jest jak Piaf na scenie
– Alain Delon (aktor)

RICHARD BONA

RICHARD BONA – prawdopodobnie najbardziej wszechstronny muzyk naszych czasów, multiinstrumentalista, niedościgły wirtuoz basu, wokalista rozpoznawalny po pierwszej frazie, kompozytor, lider – człowiek instytucja. Urodzony w wiosce w centralnym Kamerunie przez Rumunię i Paryż dotarł do Nowego Jorku, gdzie jego charyzmę natychmiast docenili najwięksi giganci jazzu: Bobby McFerrin, Wynton Marsalis, Joe Zawinul, zespół Steps Ahead i wreszcie sam Pat Metheny, który zaoferował mu miejsce w swojej legendarnej grupie.

Bona objechał świat dookoła w towarzystwie legend, by wkrótce zasłynąć jako autor własnych projektów, silnie zakorzenionych w afrykańskiej tradycji, zarazem jednak o europejskiej tradycji harmonicznej i amerykańskiej swobodzie właściwej jazzowemu światu.

Eklektyczny styl Bony wymyka się jednoznacznym ocenom krytyków.

„Każdy basista, który mnie ogląda, myśli, że gram coś innego niż w rzeczywistości. Technika, którą stosuję, pozwala na łączenie wszystkiego z wszystkim, balafonu, gitary i wokalu. Wygląda to dziwnie. To, jak się ruszam, nie jest typowe dla basisty. Czy to źle? Nie wiem”.

Koncerty Kameruńczyka to nie tylko pokaz muzycznego geniuszu i fascynujące połączenie różnorodnych dźwiękowych inspiracji. Richard Bona słynie również z fenomenalnego poczucia humoru, scenicznej swobody i wspaniałego kontaktu z publicznością. Artysta świetnie odnajduje się na polskich scenach:

„Każdy język ma swój rytm i brzmienie. Polacy mają piękny język i to słychać w ich muzyce. Przekonałem się o tym współpracując z Anną Marią Jopek. Macie wrażliwą publiczność, która rozpoznaje wszelkie niuanse w muzyce, słucha i docenia różne style. Chociaż nie znacie języka, w jakim śpiewam, stojąc na scenie czuję, że rozumiecie moją opowieść.”

Richard Bona – skład zespołu

Richard Bona – bas, wokal

Jesus Pupo – fortapian

Harvel Nakundi – perkusja

RENATA PRZEMYK FEAT. DAGADANA

VERA TO JA to autorski projekt etniczny składający ze szczęśliwej 13-tki utworów inspirowanych prawdziwą naturą kobiety, która czerpie siłę z ziemi, z wody i z Księżyca. Jej historia zaczyna się przy poczęciu, przez relacje ze światem, mężczyzną, kobietą, córką aż po świadome odejście. Życie zgodne z naturą jest jednocześnie głębokie i proste a trudne tematy zwyczajnie opowiadane odczarowują tabu. 

Gośćmi specjalnymi koncertu będą Daga Gregorowicz i Dana Vynnytska, czyli zespół Dagadana. W swojej twórczości wykorzystują elementy kultury polskiej i ukraińskiej za pomocą jazzu, elektroniki i world music.

Teksty na kanwie przyśpiewki ludowej oprawione poetycko idealnie współbrzmią z lirą korbową jak i z loopami. Instrumenty etniczne eklektycznie dogadują się z osiągnięciami nowoczesnej technologii łącząc świat stary z nowym, jak w życiu każdej kobiety balansującej najczęściej na krawędzi. Biały śpiew dobrze oddaje kobiecą siłę lecącą mocnym głosem do świata i do nieba. Mądrość ludowa często zaskakuje nas swoją trafnością i dosadnością a proste melodie zaśpiewane czasem tkliwie innym razem przecinają swoją siłą przestrzeń jak nożem. Mocną inspiracją była mi lektura „Biegnącej z wilkami” Clarissy Pincola Estes, ale i własne obserwacje i doświadczenia. Vera to ja i Ty też. Z naturą nie wygrasz, warto się z nią dogadać!

Skład zespołu: 

Renata Przemyk – wokal
Daga Gregorowicz – wokal
Dana Vynnytska – wokal
Piotr Wojtanowski – gitara basowa, gitara akustyczna
Tomasz Drozdek – instrumenty perkusyjne, dęte, strunowe
Maciej Gołyźniak – perkusja
Kamil Błoniarz – akordeon
Jacek Bielecki – wiolonczela

Renata Przemyk jest osobą chodzącą swoimi ścieżkami, niepokorną i ciekawą świata. Śpiewa, gra, komponuje, pisze teksty, współpracuje z teatrem i z innymi artystami. Chętnie podejmuje wyzwania i ma odwagę iść pod prąd. Jej piosenki śpiewane z potrzeby serca i całym sercem stawały się przebojami. Większość jej płyt uzyskało status złotych za sprzedaż ponad 50.000 każdego tytułu, wielokrotnie były nominowane i nagradzane, przeważnie za indywidualność artystyczną. 

Trudno jednoznacznie określić twórczość muzyczną Renaty – jest tam rock, poruszające teksty, elementy etniczne, czasem mocna sekcja rytmiczna, czasem dynamiczny głos z samym basem, ale też ironia i głos biały – wszystko co w danym momencie może być potrzebne do wyrażenia aktualnych emocji. W muzyce nie ma granic. Sama artystka nazywa to co robi wiecznym poszukiwaniem brzmień, wzruszeń i klimatów do niczego przedtem niepodobnych. Stąd pewnie każda kolejna płyta różni się diametralnie od poprzedniej, choć na każdej nieodmiennie pojawia się akordeon, instrument do którego ma ewidentną słabość, bez względu na mody i jej charakterystyczny głos. W plebiscycie „Polityki” i „Wprost” znalazła się w setce najwybitniejszych artystów XX wieku.

MAREK NAPIÓRKOWSKI SEXTET

Sextet Napiórkowskiego to zbiór osobowości, który śmiało można określić mianem „All Stars”. To muzyka pełna energii i wzajemnych interakcji między artystami. Formacja, w której skład wchodzi sześciu niezwykłych muzyków, wybitnych przedstawicieli polskiej sceny jazzowej, to mieszanka żywiołowej pełnej energii improwizowanej muzyki ekspresyjnych partii solowych, ale także stonowanych lirycznych ballad.

Muzycy poddają wirtuozerskiej improwizacji znane ze studyjnych nagrań kompozycje, m. in. z nominowanej do Nagrody FRYDERYK ’14 płyty UP!, oscylując pomiędzy wysublimowaną liryką, a żywiołową ekspresją. Zapisem koncertu Marek Napiórkowski Sextet jest nominowany do Nagrody FRYDERYK album Marka Napiórkowskiego “Sextet – Trójka Live” z roku 2016.

Skład zespołu:
Marek Napiórkowski – gitary
Henryk Miśkiewicz – klarnet basowy
Adam Pierończyk – saksofon tenorowy i altowy
Michał Tokaj – fortepian
Robert Kubiszyn – kontrabas, gitara basowa
Paweł Dobrowolski – perkusja

„Płyta Marka Napiórkowskiego Trójka Live to „wiatr młodości” i potęga doświadczenia”. [Marek Brzeski, JazzPRESS]

„Każde solo Marka Napiórkowskiego to wydarzenie”. [Daniel Wyszogrodzki, CJG]

Marek Napiórkowski jest czołowym polskim gitarzystą jazzowym a także kompozytorem. Od wielu lat realizuje się jako artysta wszechstronny, budując własny, niepowtarzalny język muzyczny, który jest trudny do zaszufladkowania – z każdym nowym przedsięwzięciem zabiera nas bowiem w coraz ciekawsze światy muzyczne, przypieczętowując je marką unikatowego brzmienia.

GLENN MILLER ORCHESTRA

Muzyka ma niezwykłą moc przenoszenia nas w inne czasy i miejsca!. Już w grudniu 2023 r., legendarna, światowa orkiestra BIG-bandowa The World Famous GLENN MILLER ORCHESTRA zagości ponownie w Polsce! Grupa zaprezentuje swoją nową trasą koncertową BEST OF. To będzie niezapomniane muzyczne przeżycie, które przeniesie widzów w czasy złotego okresu swingowej ery!

GLENN MILLER ORCHESTRA to zespół, który przez lata zachwycił miliony słuchaczy na całym świecie. Powstał pod wodzą genialnego kompozytora i aranżera, Glenna Millera. Do dzisiaj orkiestra kontynuuje jego dziedzictwo, zachowując autentyczność i niesamowitą energię na scenie.

Nowa trasa BEST OF zabierze widzów w muzyczną podróż po największych przebojach Glenna Millera i jego orkiestry. To gwarancja niezapomnianych chwil przy tak znanych utworach jak: „Moonlight Serenade”, „Ain’t We Got Fun”, „Somewhere over the Rainbow”, „A String of Pearls”, „Little Brown Jug”, „At Last”, „You Made Me Love You”, „I’ve Got the World on a String”, „Sing Sing Sing”, „American Patrol”, „In the Mood”, „We’ll Meet Again”, „Chattanooga Choo Choo” czy „Pennsylvania 6-5000”.

To wyjątkowa okazja, aby na własne uszy usłyszeć te ikoniczne kompozycje w wykonaniu jednej z najlepszych orkiestr na świecie.

Członkowie orkiestry włożyli mnóstwo pracy w przygotowanie tej nowej trasy. Zarówno muzycy, jak i wokaliści doskonale oddadzą charakterystyczny styl i brzmienie Glenna Millera, sprawiając, że widzowie poczują się jakby cofnęli się w czasie, wprost na koncert orkiestry z początku lat ’30 czy ’40 ubiegłego wieku. „Każdy muzyk czy kompozytor marzy o stworzeniu absolutnie wyrazistego brzmienia, które natychmiast będzie rozpoznawalne zaledwie po kilku pierwszych taktach.” – Te słowa założyciela orkiestry, Glenna Millera, stały się ogromną inspiracją dla Wila Saldena. To właśnie on został mianowany głównym dyrygentem orkiestry prawie 40 lat temu – za swoją długoletnią pracę i zaangażowanie. Jako perfekcjonista, zawsze oczekiwał tej samej postawy od każdego członka zespołu. To właśnie jego podejście do pracy sprawiło, że zdobył najcenniejszą nagrodę – podziw i zachwyt publiczności.

Wizytówką muzycznego świata orkiestry są niewątpliwie wszystkie sentymentalne ballady, takie jak „Moonlight Serenade”, które grupa wykonuje identycznie jak sam Glenn Miller zapisał przed laty. Eleganccy muzycy kochają swój emocjonalny jazz, a ich radość z grania jest niezwykle widoczna. Historia grupy sięga już 90 lat, podczas których koncertowali na całym świecie, budząc zachwyt artystycznego świata. Nawet THE BEATLES czy ELVIS PRESLEY nie mogą poszczycić się taką liczbą hitów, które królowały na pierwszych miejscach list przebojów. Glenn Miller Orchestra występowała w Stanach Zjednoczonych, Europie, Australii, Nowej Zelandii, Ameryce Południowej, Japonii i na Filipinach.

W grudniu 2023 r., nowa trasa BEST OF zawita aż do 10 polskich miast, wykonując niezapomniane koncerty dla fanów muzyki z całego kraju. Bez względu na to, czy ktoś jest wieloletnim miłośnikiem Glenna Millera, czy dopiero zaczyna odkrywać jego niezwykłe brzmienie, ten koncert z pewnością dostarczy każdemu słuchaczowi ogromnej radości oraz wielu emocji. Serdecznie zapraszamy!

MATT DUSK

Wykorzystując swój smooth jazzowy feeling, Matt Dusk zabierze publiczność do zimowej krainy, w której magia świąt ożywa. Nastrojowe wykonania i zaraźliwa energia tej muzyki sprawiają, że nawet największy sceptyk zaśpiewa razem z artystą doskonale znane klasyki Let It Snow, Santa Claus is Coming To Town czy Jingle Bells. Koncerty Matta Duska to spektakle przepełnione radością przenoszącą widzów do czasów, kiedy Boże Narodzenie było wielkim rodzinnym świętowaniem. Muzyka świąteczna zawsze zajmowała specjalne miejsce w moim sercu i jestem zaszczycony, że mogę dzielić się nią z publicznością na całym świecie dzięki trasie A Very Sinatra Christmas – mówi artysta.

Matt Dusk od lat czaruje jazzowo-swingującymi hitami, a publiczność koncertowa uwielbia go za atmosferę, jaką wprowadza podczas spotkań na żywo. Pochodzący z Kanady wokalista, muzyk i kompozytor to twórca oryginalnych projektów z pogranicza jazzu, swingu i popu. Artysta sprzedał ponad milion albumów na całym świecie, ma na swoim koncie cztery złote i sześć platynowych albumów, a także liczne nagrody i nominacje. Polscy fani z pewnością pamiętają utwór My Way/Szczęście jest we mnie, będący muzycznym hołdem oddanym Zbigniewowi Wodeckiemu.

Nie przegapcie szansy na doświadczenie radości i magii A Very Sinatra Christmas – łapcie bilety i przygotujcie się na ring-a-ding-ding-ding w okresie świątecznym – zaprasza Matt Dusk.

MACIEJ TUBIS

Maciej Tubis – aktywny na scenie od lat, wykształcony klasycznie pianista, który swój unikalny styl wypracował poprzez autorskie kompozycje jako lider zespołu Tubis Trio, z którym zarejestrował cztery świetnie przyjęte przez krytykę i publiczność albumy. Muzyk poszukujący, niestroniący od nietypowych rozwiązań autorskich i aranżacyjnych. Zakochany w fortepianie, w pełni oddany wrażliwości jaką daje solowe obcowanie z tym instrumentem. Komeda: Refleftions to jego pierwszy solowy album w karierze.

Twórczość Komedy jest mi bardzo bliska od dawna, lecz punktem przełomowym była rozprawa doktorska na temat wpływu pianistyki klasycznej na estetykę improwizacji. Po obronie zostałem zaproszony do zagrania koncertu, który został niezwykle entuzjastycznie przyjęty i już wtedy zaczęły pojawiać się pytania o płytę – tak genezę projektu przybliża Maciej Tubis. 

Na albumie Komeda: Reflections, brzmienie fortepianu akustycznego zostało poszerzone o preparacje oraz syntetyzator analogowy. Dotychczasowe inspiracje pianisty minimalizmem zostały uzupełnione wpływami muzyki elektronicznej, filmowej i neoklasycznej. Głównym pierwiastkiem pozostaje improwizacja, która nie zaciera jednak melodyjności, fraz i tematów, tak charakterystycznych dla twórczości Krzysztofa Komedy. Na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat powstało tak wiele różnych płyt z muzyką Komedy, że zwyczajnie bałem się, żeby nie stworzyć czegoś, co zostanie uznane za wtórne. Chodziło też o samą  trudność wynikającą z solowej gry na fortepianie. Dużo łatwiej zagrać w zespole, nawet w duecie, niż zaprezentować się z programem solowym. Dlatego sięgnąłem po syntezatory i nie bałem się pracy produkcyjnej, czyli np. nagrywania wielu ścieżek fortepianu – kontynuuje pianista.

Finalnie, w repertuarze albumu znalazło się miejsce dla legendarnej “Kołysanki Rosemary”, ale w zaskakująco śmiałej interpretacji. Ten, jak i kilka innych utworów („Nim wstanie dzień”, „Le Départ” ) zostały poszerzone o dodatkowe instrumentarium. Całości nie brakuje oczywiście fortepianu solo („Moja ballada”,  „Po katastrofie”) i swingujących motywów („Dwaj ludzie z szafą”). Komeda: Reflections to dojrzałe, oryginalne, a przy tym ujmująco intymne i szczere spojrzenie na twórczość nieodżałowanego artysty, który choć zakończył swoją karierę znacznie za wcześnie, to zostawił po sobie muzykę, która po latach wciąż potrafi zaskakiwać nowymi, interesującymi interpretacjami.

TONY MOMRELLE

Brytyjski wokalista soulowy Tony Momrelle wraz ze swoim fantastycznym zespołem pięcioosobowym zaprasza na wieczór pełen świątecznej zabawy. Tony wykonuje klasyki świąteczne oraz kilka własnych utworów, wszystkie z jego charakterystycznym ciepłem i duszą.

Tony Momrelle to jednym z najbardziej ekscytujących i znaczących muzyków soulowych na brytyjskiej scenie muzycznej. Jego kariera muzyczna trwa ponad 20 lat, podczas której występował z największymi artystami na świecie, takimi jak Incognito, Gloria Estefan, Celine Dion, Janet Jackson, Whitney Houston, Chaka Khan, Sade, Gary Barlow, Andrea Bocelli, Gwen Stefani, Robert Palmer. Jesienią 2016 roku wsparł legendarny zespół Earth, Wind & Fire podczas ich wyprzedanej trasy koncertowej po Wielkiej Brytanii.

Przez swoją autentyczną, całkowicie współczesną interpretację tego, co dzisiaj oznacza brytyjska muzyka soul, Tony łączył brzmienia, style i pomysły Hathawaya, Wondera i wielu innych, tworząc zarazem niesamowite połączenie osiemdziesięciu inspirujących syntezatorów, jazzowych klawiszy, klasycznego fortepianu i uniesionych duchowo wokali soulowych.