W ten wyjątkowy wieczór Cavatina Philharmonic Orchestra pod dyrekcją Stanleya Doddsa zabierze nas w magiczną podróż po dźwiękach największych kompozytorów – Johanna Straussa, Ferenca Lehára, Imre Kálmána, Fredericka Loewe i Leonarda Bernsteina.
Program koncertu to pełen wachlarz emocji, jakie potrafi wywołać muzyka. Od porywających walców i polek Straussa, przez pełne wdzięku i humoru utwory Lehára i Kálmána, aż po niepowtarzalny, amerykański styl Bernsteina, który wnosi do klasyki szczyptę jazzu i swingu.
Wieczór uświetni niezwykły występ gościa specjalnego – Niki Gorič, światowej klasy sopranistki, której występy podbijają serca publiczności na całym świecie. Jej pełen pasji głos, połączony z charyzmatycznym stylem, nada koncertowi dodatkowego blasku i emocji.
To będzie wieczór pełen uśmiechu, tańca i radości! Przyjdź do Cavatina Hall i poczuj tę wyjątkową energię, którą niesie muzyka na żywo w wykonaniu najlepszych artystów.
W ten wyjątkowy wieczór Cavatina Philharmonic Orchestra pod dyrekcją Stanleya Doddsa zabierze nas w magiczną podróż po dźwiękach największych kompozytorów – Johanna Straussa, Ferenca Lehára, Imre Kálmána, Fredericka Loewe i Leonarda Bernsteina.
Program koncertu to pełen wachlarz emocji, jakie potrafi wywołać muzyka. Od porywających walców i polek Straussa, przez pełne wdzięku i humoru utwory Lehára i Kálmána, aż po niepowtarzalny, amerykański styl Bernsteina, który wnosi do klasyki szczyptę jazzu i swingu.
Wieczór uświetni niezwykły występ gościa specjalnego – Niki Gorič, światowej klasy sopranistki, której występy podbijają serca publiczności na całym świecie. Jej pełen pasji głos, połączony z charyzmatycznym stylem, nada koncertowi dodatkowego blasku i emocji.
To będzie wieczór pełen uśmiechu, tańca i radości! Przyjdź do Cavatina Hall i poczuj tę wyjątkową energię, którą niesie muzyka na żywo w wykonaniu najlepszych artystów.
Oprócz standardowego repertuaru symfonicznego twórcy Cavatina Philharmonic Orchestra starają się zaskakiwać publiczność nowoczesnym repertuarem oraz zapraszać artystów, którzy wykraczają poza wszelkie ramy stylistyczne i gatunkowe.
Takim zespołem jest właśnie duet BartolomeyBittmann.
Tworzący go Matthias Bartolomey (wiolonczela) oraz Klemens Bittmann (skrzypce i mandola) to wspaniali wirtuozi, którym udało się stworzyć absolutnie unikatowy styl oraz brzmienie zespołu. Ich oryginalne kompozycje odzwierciedlają fascynację muzyką klasyczną, jazzową, folklorem, są przepełnione wolnością i radością muzykowania. W Cavatina Hall zaprezentują swój autorski program zaaranżowany na duet z towarzyszeniem orkiestry smyczkowej.
Natomiast w pierwszej części koncertu swój popis da smyczkowa odsłona orkiestry Cavatina Philharmonic Orchestra pod batutą dyrektora artystycznego Stanleya Doddsa.
Na początek usłyszymy dzieło Grażyny Bacewicz –Divertimento na orkiestrę smyczkową. Utwór ten charakteryzuje się bogactwem efektów brzmieniowych, których źródłem są różne pomysły fakturalne, techniczne i artykulacyjne, ale niewykraczające poza naturalne właściwości instrumentów. Kompozytorka zbudowała ten utwór nawiązując do klasycznej budowy cyklu z podziałem na trzy części.
Andrew Norman to amerykański kompozytor muzyki klasycznej, którego złożona fakturalnie muzyka inspirowana jest architekturą i sztukami wizualnymi. Jego kompozycja „Gran Turismo” to absolutnie wyjątkowe dzieło napisane na oktet skrzypcowy, inspirowane serią wyścigowych gier komputerowych o tej samej nazwie.
Na koniec pierwszej części koncertu zabrzmi brawurowa „Orawa” Wojciecha Kilara. To właściwie poemat symfoniczny na orkiestrę smyczkową. Kompozytor w genialny sposób wykorzystał rytmy i melodie góralskie z Podhala, tworząc arcydzieło, którym zachwycają się słuchacze na każdym kontynencie. Orawę skomponował w 1986 roku i w tym samym roku została po raz pierwszy publicznie wykonana 10 marca w Biurze Wystaw Artystycznych w Zakopanem. Została przyjęta przez słuchaczy entuzjastycznie, a jeden z obecnych na koncercie górali, w dowód uznania i uwielbienia, swój góralski kapelusz założył na głowę Kilarowi, mianując go najważniejszym gazdą na Podhalu.
Kolejny koncert i kolejne przeżycia muzyczne. Z każdym koncertem Cavatina Philharmonic Orchestra buduje swoją tożsamość poprzez zaangażowanie, entuzjazm i pasję muzków. Obserwowanie tego, jak na naszych oczach tworzy się skonsolidowany i oddychający jednym tchnieniem zespół, to szczególne przeżycie dla bielskich melomanów. Program, który proponują, pozwala nam poznawać najpiękniejszą literaturę symfoniczną i słuchać najwybitniejszych solistów.
Na ten wieczór zaprosiliśmy wyjątkowego artystę – Bruno Delepelaire – pierwszego wiolonczelistę Filharmoników Berlińskich. Jest on nie tylko wybitnym instrumentalistą, ale również kompozytorem. I właśnie w obu tych rolach zaprezentuje się publiczności zgromadzonej w Cavatina Hall. Orkiestrą zadyryguję dyrektor artystyczny Stanley Dodds.
Koncert wiolonczelowy h-moll op. 104 Antonína Dvořáka to utwór wymagający nienagannej techniki, wrażliwości muzycznej oraz doskonałej współpracy pomiędzy solistą i orkiestrą. To wielkie dzieło zachwyca dzisiaj cały świat muzyczny, cechuje je głębokie zrozumienie wiolonczeli i jej walorów dźwiękowych.Mamy wielkie szczęście, że będziemy mogli usłyszeć go w wykonaniu tak wybitnego artysty.
Następnie oryginalna kompozycja Bruno Delepelaire – „Tableaux Islandais” (Obrazy z Islandii). Ten utwór to muzyczne reminiscencje kompozytora z podróży do Islandii i odzwierciedlenie wrażeń, jakie na nim wywarła dzika i surowa przyroda tego kraju. My będziemy uczestniczyć w tej podróży kompozytora, słuchając dzięków orkiestry, którymi odmalował przyrodę Islandii.
W drugiej części koncertu ponownie zabrzmi utwór czeskiego kompozytora Antonína Dvořáka – Symfonia e-moll nr IX „Z nowego świata” op. 95. Dvořák skomponował tę symfonię podczas pobytu w Stanach Zjednoczonych w latach 1892–1895. Starał się w niej oddać charakter Ameryki końca XIX wieku. Finał z fanfarowym motywem przewodnim ukazuje wciąż ewoluującą, wielokulturową metropolię Nowego Jorku. To utwór pełen inspiracji „nowym światem”, jednocześnie obfitujący w nostalgiczne i sentymentalne melodie nawiązujące do ojczystych stron kompozytora.
Każdy koncert orkiestry Cavatina Philharmonic Orchestra zaskakuje nas niezwykłymi propozycjami programowymi, przemyślanymi i atrakcyjnymi dla słuchaczy. W tak wyjątkowym dniu oczywistym wyborem jest muzyka polska. Usłyszymy zatem te znane jak i mniej popularne dzieła polskich kompozytorów. Orkiestrę poprowadzi dyrektor artystyczny Stanley Dodds.
Koncert otworzy utwór Mieczysława Wajnberga – „Melodie polskie” op. 47 nr 2. Życiorys tego wspaniałego polskiego kompozytora, to szczególna opowieść. Urodzony w przedwojennej Warszawie obiecujący młody kompozytor, w roku 1939 zmuszony do wyjazdu do Związku Radzieckiego, gdzie była szansa na przeżycie. Tam przeżywa chwile sławy, ale również poniżenia oraz wyrok wieloletniego więzienia. Szczęśliwy los, o który zadbał jego przyjaciel Dmitrij Szostakowicz, pozwolił mu uniknąć najgorszego. Pragniemy przybliżać publiczności jego fascynującą twórczość, która przez dekady nie była wykonywana w naszym kraju.
Sara Dragan to to 24-letnia, wielokrotnie nagradzana polska skrzypaczka, która pretenduje do miana jednej z najlepszych swojego pokolenia. Mimo młodego wieku ma na swoim koncie liczne nagrody oraz występy solowe z najlepszymi orkiestrami na świecie. Wykona dla nas Koncert skrzypcowy d-moll nr 2 op. 22 Henryka Wieniawskiego. Utwór ten jest powszechnie uważany za jego najlepsze dzieło. Z niezwykłą melodyką, która zachwyca słuchaczy, najeżony trudnościami technicznymi, jest jednym z najpopularniejszych koncertów skrzypcowych epoki romantyzmu, zapadającym w pamięć ze względu na poruszające melodie, liryzm i brawurową wirtuozerię.
„10 tańców polskich” Witolda Lutosławskiego to dzieło, w którym kompozytor bawi się i przetwarza na współczesny język muzyczny śląskie i kaszubskie melodie ludowe. Inspiracja folklorem stała się dla kompozytora impulsem do poszukiwania rozwiązań warsztatowych odpowiednich do oryginału: prostych, zarazem niepozbawionych dobrego smaku, podkreślających różnorodność charakteru poszczególnych tańców.
Na zakończenie koncertu usłyszymy ponownie dzieło Mieczysława Wajnberga – Suitę na orkiestrę symfoniczną. Podobnie jak w „Melodiach Polskich” tak i w tym utworze wyobraźnia muzyczna, wspaniała instrumentacja i doskonała znajomość barw poszczególnych instrumentów, pozwalają kompozytorowi bawić nas melodiami pełnymi radości, tęsknoty, żartu i ciepła płynącego z charakteru tańców ludowych składających się na całość kompozycji.
Kolejny koncert pierwszego sezonu artystycznego Cavatina Philharmonic Orchestra wypełni muzyka dwóch mistrzów gatunku – Józefa Haydna i Johannesa Brahmsa. Tym razem zaproszenie do Cavatina Hall przyjęła znana już na całym świecie polska dyrygentka – Marzena Diakun.
Ceniona za ogromny temperament, przekonująca pewnością siebie, energią i szczegółowością swojej batuty, polska dyrygentka Marzena Diakun już w młodym wieku osiągnęła status mistrzyni. Jej występy są opisywane jako niezwykle zrównoważone, pełne niuansów i realizowane z głębokim wyczuciem, z pełnią mistrzostwa brzmienia oraz gęstości, wyrazistości i szczegółowości w grze orkiestry. To wielkie szczęście móc gościć ją w naszym mieście.
W pierwszej części koncertu Symfonia nr 44 e-moll „Żałobna” Józefa Haydna zwanego „ojcem symfonii” oraz „ojcem kwartetu smyczkowego”. Skomponował aż 104 symfonie. Jego prace w tej dziedzinie ukształtowały strukturę symfonii, którą później rozwijali inni kompozytorzy, w tym Mozart i Beethoven. Symfonia nr 44 jest przykładem dojrzałego stylu Haydna i jego zdolności do tworzenia muzyki pełnej emocji i dramatyzmu. Tytuł „Trauersymphonie” nawiązuje do życzenia Haydna, aby trzecia część tej właśnie symfonii wykonana została na jego pogrzebie, co podkreśla osobisty związek kompozytora z tym dziełem.
Kolejną wielką symfonią, którą usłyszymy tego wieczoru będzie Symfonia nr 4 e-moll op. 98 Johannesa Brahmsa. Jest to ostatnia symfonia niemieckiego kompozytora i uważana jest za jego największe osiągnięcie w tej formie. Bogata struktura, głęboki emocjonalny przekaz, majestatyczna i refleksyjna druga część, żywiołowa i rytmiczna część trzecia, aż w końcu finał pełen dramatyzmu i emocji – to wszystko zostanie na długo po koncercie w sercach bielskich melomanów.
Zapraszamy na wyjątkowy wieczór wypełniony w całości muzyką wielkiego mistrza epoki romantyzmu Piotra Czajkowskiego. Usłyszymy jego największe dzieła, które wprost przeniosą nas w baśniowy świat romantycznej symfoniki. Koncertem zadyryguje Stanley Dodds.
Na początek Uwertura-fantazja „Romeo i Julia” – utwór pełen bogatej orkiestracji oraz emocjonalnego wyrazu, który oddaje dramatyzm i namiętność historii tragicznych kochanków. Twórca wykorzystuje różne techniki kompozytorskie, aby oddać zmienne emocje bohaterów. To muzyka niezwykle ekspresyjna i wzruszająca. Pozostaje jednym z ulubionych utworów w repertuarze orkiestrowym.
Następnie jeden z najwspanialszych koncertów instrumentalnych w dziejach muzyki – Koncert fortepianowy nr 1 b-moll op. 23. Wykona go absolutny ulubieniec polskiej i światowej publiczności – hiszpański wirtuoz Martín García García. W naszym kraju dał się poznać za sprawą udziału w XVIII Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina, na którym zdobył trzecią nagrodę. Publiczność od razu go pokochała i uczucie to trwa niezmiennie. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że przyjął nasze zaproszenie i z niecierpliwością czekamy na brawurowe wykonanie koncertu.
Druga część koncertu przeniesie nas w magiczny świat za sprawą muzyki z baletu „Jezioro Łabędzie” oraz Suity z baletu „Dziadek do Orzechów”. Pierwszy tytuł to balet klasyczny w czterech aktach. Dzieło przepełnione jest pięknymi melodiami i wzruszającymi momentami, a słynny walc z tego wielkiego dzieła baletowego to jeden z najsłynniejszych fragmentów muzycznych wykonywanych jako samodzielny utwór symfoniczny, cieszący się niesłabnącym powodzeniem wśród publiczności. Suita z „Dziadka do Orzechów” to samodzielny utwór symfoniczny zawierający najważniejsze fragmenty baletu, takie jak „Walc kwiatów”, „Taniec Cukrowej Wróżki”, czy „Taniec Dziadka do Orzechów”. Jest to wyjątkowy utwór, który zachwyca swoją melodyjnością i bogactwem emocji.
Cavatina Philharmonic Orchestra zaprasza do Bielska-Białej wyjątkowego artystę – Daniela Stabrawę. To jeden z najwybitniejszych polskich skrzypków, który swoje imię rozsławił w świecie jako pierwszy koncertmistrz Filharmoników Berlińskich, solista, kameralista oraz pedagog. Maestro Daniel Stabrawa wystąpi w koncercie zarówno w roli solisty jak i dyrygenta, a program, który przygotował na ten wyjątkowy wieczór na długo zapadnie w pamięci bielskich melomanów.
Usłyszymy dwa koncerty solowe oraz dwa utwory na orkiestrę smyczkową.
Na początek Koncert skrzypcowy nr 1 B-dur KV 207 W. A. Mozarta – to jeden z najtrudniejszych i najbardziej wymagających koncertów skrzypcowych. Wykonywany niezwykle rzadko ze względu na trudności techniki skrzypcowej. Mierzą się z nim jedynie najwybitniejsi wirtuozi.
Następnie kompozycja Ryszarda Straussa – ”Metamorphosen” na 23 instrumenty smyczkowe -skomponowana w ostatnich miesiącach II wojny światowej, pomiędzy sierpniem 1944 a marcem 1945 roku. Co ciekawe sam Strauss nigdy nie skomentował znaczenia tytułu, który oznacza „zmianę” lub „transformację”. Powszechnie uważa się, że utwór jest wyrazem cierpienia kompozytora związanego z obserwacją zniszczeń jakich dokonała wojna.
Kolejnym koncertem solowym będzie Koncert klarnetowy Mieczysława Wajnberga w wykonaniu Thorstena Johannsa – wyjątkowego klarnecisty, znanego z wszechstronności stylistycznej oraz doskonałego kontaktu z publicznością.
Na koniec ponownie Mozart i jego wyjątkowa symfonia „La Finta Giardiniera” (Rzekoma ogrodniczka). Symfonia nietypowa, króciutka i na dodatek oparta na melodiach i motywach zaczerpniętych z napisanej wcześniej opery pod tym samym tytułem. Melodie skrzą się tak jak w operze – radością i dowcipem, a nawet wrodzoną mozartowską przekornością, a tematy dobrane i złożone w całość tworzą niezapomniane i radosne dzieło symfoniczne.
Na ten moment mieszkańcy Bielska-Białej czekali ponad 100 lat, aby móc posłuchać własnej, a więc bielskiej zawodowej orkiestry symfonicznej.
Cavatina Philharmonic Orchestra rozpoczyna swoją drogę do jedną z najlepszych orkiestr symfonicznych w naszym kraju, a także w Europie. Młody zespół złożony z wybitnych muzyków pod batutą znakomitego dyrygenta, Stanleya Doddsa otwiera swój pierwszy sezon artystyczny 2024/25.
Na ten wyjątkowy koncert dyrektor artystyczny Stanley Dodds stworzył program, który na długo pozostanie w pamięci melomanów. Na początek w baśniowy świat dźwięków zabierze nas Uwertura koncertowa „Bajka” Stanisława Moniuszki. Następnie usłyszymy jedno z najważniejszych dzieł polskiej literatury muzycznej – Koncert fortepianowy f-moll op. 21 Fryderyka Chopina.
Partię solową wykona Szymon Nehring – jeden z najbardziej utalentowanych i obiecujących pianistów młodego pokolenia, laureat wielu konkursów, w tym I nagrody na Międzynarodowym Mistrzowskim Konkursie Pianistycznym im. Artura Rubinsteina w Tel Awiwie.
Po przerwie jeden z najsłynniejszych i najczęściej wykonywanych utworów muzyki symfonicznej – Symfonia c-moll nr 5 op. 67 Ludwiga van Beethovena.
Stanley Dodds
Stanley Chia-Ming Dodds urodził się w Kanadzie, dorastał w Australii, a obecnie mieszka w Berlinie, gdzie jest głównym dyrygentem Sinfonie Orchester Berlin.
Na skrzypcach i fortepianie zaczął grać w Adelajdzie w wieku czterech lat. Uczęszczał do Konserwatorium Brucknera i Liceum Muzycznego w Linzu, a następnie rozpoczął studia w Konserwatorium w Lucernie. Naukę gry na skrzypcach kontynuował w Akademii Karajana. W 1994 r. został przyjęty do orkiestry Berlińskich Filharmoników jako skrzypek.
Dyrygenturę studiował w Australii, Szwajcarii i Niemczech. Jego najważniejszym mentorem był znany fiński profesor Jorma Panula, istotny wpływ na jego karierę dyrygencką mieli także główni dyrygenci Filharmonii Berlińskiej – Claudio Abbado, Sir Simon Rattle i Kirill Petrenko. Stanley Dodds jest również zaangażowany w edukację muzyczną i orkiestrową młodzieży. Pełni funkcje dyrektora artystycznego Państwowej Orkiestry Młodzieżowej Meklemburgii-Pomorza Przedniego i Festiwalu Orkiestr Młodzieżowych w Neubrandenburgu. W 2021 r. założył zespół ZeMu! Ensemble, który rok później zadebiutował na Międzynarodowym Festiwalu Sztuki w Singapurze w 2022 r. premierą multimedialnego dzieła The Once and Future.
Jego nagrania utworów Wolfganga Rihma z muzykami Orkiestry Symfonicznej Radia Bawarskiego zostały nominowane w kategorii Dyrygent Roku w konkursie German Opus Classic Awards 2022. Inne ważne wykonania i nagrania to Koncert skrzypcowy Martóna Illésa z Patricią Kopatschinską i Orkiestrą Akademii Karajana, projekt Baltic Roots z Baibą Skride, premiera Alavò Vito Žuraja oraz dzieła Esy-Pekki Salonena z muzykami Filharmonii Berlińskiej. Poprowadził również orkiestry wykonujące wiele dzieł operowych. W 2016 r. dyrygował Australian World Orchestra w Operze w Sydney, złożoną ze znakomitych australijskich muzyków klasycznych z całego świata, w tym członków Filharmoników Berlińskich i Wiedeńskich, Chicagowskiej Orkiestry Symfonicznej i Londyńskiej Orkiestry Symfonicznej.
Podczas pandemii Stanley Dodds opracował i wyprodukował The Berlin Phil Series, jedenastoodcinkową serię cotygodniowych koncertów on-line dla Digital Concert Hall, w których wykonaniu wzięli udział członkowie Berliner Philharmoniker. Filharmonicy zagrali i tematycznie ułożyli programy, uzupełnione fragmentami z archiwum Digital Concert Hall.
Jako gościnny dyrygent występował m.in. z – Orkiestrą Symfoniczną w Vancouver, Staatskapelle Halle, Orkiestrą Symfoniczną w Hamburgu, Filharmonią w Sendai, Filharmonią w Neubrandenburgu, Pekińską Orkiestrą Symfoniczną, Melbourne Symphony Orchestra, Orchestre Philharmonique Luxembourg, Jena Philharmonic, zespołami Filharmoników Berlińskich, Karajan Academy Orchestra i Scharoun Ensemble Berlin. Występuje na najważniejszych festiwalach w Salzburgu i Baden-Baden, na Musikfest i MaerzMusik w Berlinie, na Musica Viva w Monachium i na Letnim Festiwalu w Meklemburgii-Pomorzu Przednim.
Cavatina Philharmonic Orchestra Stanley Dodds – dyrygent Zoltán Kiss – puzon
Na otwarcie Uwertura na orkiestrę symfoniczną Grażyny Bacewicz – utwór ukazujący niesamowity kunszt polskiej kompozytorki, której twórczość słynie w świecie z niebywałych rozwiązań instrumentacyjnych, za pomocą których tak wspaniale kolorowała brzmienie orkiestry.
Następnie przekonamy się jak wspaniałym instrumentem solowym może być puzon w rękach wybitnego muzyka. Takim właśnie jest Zoltán Kiss – solista, członek zespołu Mnozil Brass, z którym obecnie podróżuje po świecie, dając ponad 100 koncertów rocznie. Przybliży nam Koncert na puzon i orkiestrę Kazimierza Serockiego. Jedna z nielicznych, przeznaczonych na ten instrument, dwudziestowiecznych pozycji koncertowych. Powstał z myślą o znakomitym wykonawcy Juliuszu Pietrachowiczu. Do spotkania obu artystów doszło w roku 1952. Zafascynowany grą puzonisty Kazimierz Serocki zaproponował mu, iż skomponuje koncert na puzon i orkiestrę i tak powstał jeden z najbardziej ekspresyjnych utworów w jego twórczości.
W drugiej części koncertu Symfonia nr 4 f-moll op. 36 Piotra Czajkowskiego – symfoniczne arcydzieło ukazujące talent kompozytora do tworzenia zapadających w pamięć melodii i mistrzostwo orkiestracji. Ładunek emocjonalny, który niesie ze sobą symfonia sprawia, że utwór nadal urzeka słuchaczy i stanowi świadectwo nieprzemijającego geniuszu Czajkowskiego.
SYMFONIA, KTÓRA BUDZI MIASTO
Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.